... ... Pressemeldinger | Presse: Proofpoint lanserer sanntids klikkbeskyttelse med sandbox

Live Articles

Siste pressemeldinger fra SaaS Security as

Presse: Proofpoint lanserer sanntids klikkbeskyttelse med sandbox Bookmark

Pressemelding 10 okt 2015
Proofpoint Lansere sanntids klikkbeskyttelse av linker i URL-Defense som beskytter  mot nettfiske og målrettet nettfiske

Nettfiske og målrettet nettfiske er for tiden bland de største sikkerhetstruslene. Falske e-post mot brukere og målrettede angrep mot ressurspersoner i virksomheten med mål om å lure brukeren til klikke på en link har de fleste vært utsatt for, og årsakene til omtrent alle angrepene på Norske selskaper omtalt i media de siste par årene.

Sentrale systemer greier ofte ikke å hamle opp med slike angrep siden e-posten siden e-post ser ekte ut, den kommer fra en kjent avsender og IP . Spesielt målrettet nettfiske med et lite antall e-post mot utvalgte ressurspersoner der disse er skreddersydde baserte på tilgjengelig informasjon, interesser, verv, stilling og sosiale nettverk målpersonen har er, vil i nesten alle tilfeller passerer det sentrale sikkerhetssystemet. Dermed har det blitt opp til brukeren selv å ta stilling til om den mottatte e-post er ekte eller falsk.

Nå lanserer Proofpoint funksjonen URL-Defense i sin e-post sikkerhets service Proofpoint Essentials. Proofpoint, verdenes ledende e-post sikkerhetsselskap ifølge analyseselskapet Gartner Group, leverer e-post sikkerhet til en rekke av verdenes aller største selskap,  har allerede hatt den transformeres denne funksjonen også inn i SMB/SME segmentet.

Med URL-Defense omskrives URL slik at de ved at de i samme øyeblikk som brukeren klikker på linken sjekkes denne i Proofpoint sitt sikkerhetssenter. Finnes en trussel vil siden blokkers og bruker får opp en blokkeringsside i sin nettleser. Systemet er bla basert på dynamisk sanntids gjenkjenning der siden som besøkes sjekkes i sanntids for skadelige elementer og nedlastinger  som prøver å feste seg til nettleser eller operativsystem.

Systemet krever ingen installasjon  på klient eller noen form  for VPN. Det vil virke på samme måte på alle typer enheter som bruker åpner e-post på.

URL-Defense lanseres som en del av Proofpoint Email Security i januar. Det vil være mulig  for interesserte å betateste funksjonen  fra november 2014

About Proofpoint, Inc.

Proofpoint, Inc. (NASDAQ:PFPT) is a leading security-as-a-service provider that focuses on cloud-based solutions for threat protection, compliance, archiving & governance, and secure communications. Organizations around the world depend on Proofpoint’s expertise, patented technologies and on-demand delivery system to protect against phishing, malware and spam, safeguard privacy, encrypt sensitive information, and archive and govern messages and critical enterprise information.

Proofpoint, positioned by Gartner in the Leaders Quadrant in their  2014 Magic Quadrant for Secure Email Gatewaysand 2014 Magic Quadrant for Enterprise Information Archiving, delivers an integrated suite of on-demand data protection solutions spanning threat management, regulatory compliance, data governance and secure communications—all of which are based on a common security-as-a-service platform.

Showing 0 Comment

Comments are closed.